VIP SEKCE Mapa stránek JAZYK:

Lamelové kompresory Mattei

Soubory ke stažení

Katalog Mattei.pdf1.6 MB
Katalog Mattei EN.pdf1.2 MB

Lamelové "křídlové" kompresory MATTEI

Rotační lamelové kompresory italské firmy Ing. Enea Mattei S.p.A. patří mezi nejlepší výrobky v oboru techniky stlačeného vzduchu. 

Jednoduchý princip stlačování vzduchu a minimální počet rotujících dílů při minimálních otáčkách je důvodem vysoké účinnosti a nízkých servisních nákladů. 
 

 

 

KOMPRESORY MATTEI

Princip činnosti

Rotační lamelové kompresory jsou tvořeny válcovým statorem, ve kterém se otáčí excentricky umístěný rotor. Rotor je opatřen štěrbinami, ve kterých se pohybují zasunovatelné destičky - lamely. Při otáčení rotoru na lamely působí odstředivé síly a míra vysunutí lamel je v každé poloze omezena jejich vzdáleností od stěny statoru. Tím dochází ke vzniku prostorů, jejichž objem se při otáčení rotoru plynule mění.

Nasátý vzduch je tak bez pulsů stlačován v objemech ohraničovaných rotorem, statorem a lamelami. Styčné plochy statoru a křídel jsou od sebe odděleny olejovým filmem, který zamezuje přímému styku jednotlivých dílů agregátu a tím i jejich opotřebení. Vstřikovaný olej slouží kromě mazací a těsnící funkce také jako odvaděč tepla uvolňujícího se při kompresi.

Pro všechny kompresory MATTEI je charakteristická jednoduchá konstrukce omezující na minimum možné zdroje poruch. Kompresor běží v nízkých provozních otáčkách - cca 1.460 ot./min., čímž je zabezpečena nízká hlučnost agregátu i bez akustického krytu a nízká spotřeba elektrické energie.

 

Lamelové kompresory MATTEI mají hřídel rotoru uloženou v přesných kluzných ložiscích. Tento způsob uložení je tichý a má delší životnost než valivá ložiska. Valivá ložiska jsou konstrukčně nezbytná jen tehdy, když se rotor musí otáčet uvnitř válce se 100% axiální přesností, což je nezbytné v případě šroubového kompresoru.

Kompresory jsou k dispozici ve verzích i s vodním chlazením, lze je vybavit modulárním zařízením pro využití odpadního tepla (ohřev užitkové vody) a integrovanými kondenzačními sušičkami stlačeného vzduchu. Kompresory jsou vybaveny systémem elektronických řídících jednotek umožňujících vzájemnou komunikaci i komunikaci s nadřazenou řídící jednotkou nebo s PC a dálkovým ovládáním.